7/12/2006

Terry Richardson och det coolaste, snyggaste fotot nånsin



Terry Richardson är som en David LaChapelle för den som lämnat tonåren eller inte är gay. Samma teman, fast smutsigare. Samma estetik, fast mindre socker. Helt olika tillvägagångssätt förstås, men hey, jag försöker hålla samman en liknelse här!

Snubblade över detta foto på Terry Richardsons hemsida. Ett så otroligt starkt foto. I mitt begränsade norrländska vokabulär, det som ändå ligger mig närmast om hjärtat, finns det bara ett sätt att beskriva fotot: 'Dra åt satan!! (i betydelsen "[konstpaus] Dra åt satan, vilket snyggt foto!!" Fast hänvisningen till fotot uttalas aldrig, för det ligger ju implicit i situationen och som norrlänning/landsortsbo vill man ju ändå dra ner på orden och böjningsformerna så mycket som möjligt)

Och ja, för att återgå, det är alltså den hemsidan som jag hela tiden länkar. Fast den var roligare förr, många bilder har tagits bort numera. Tur att jag sparade ner de fräckaste på min hårddisk.

För övrigt går jag med detta inlägg sent omsider in på
Bloggkartan.se
. Man måste tydligen göra det via ett inlägg. Geografiskt hör ialllafall ULE hemma i Vasastan (Stockholm). Även om det finns en stark koppling till norrland också då. Samt Hollywood och Jiangsu, förstås.

Inga kommentarer: