7/28/2006

Superman Returns - En puff för recensionen




Jag känner så starkt för mina recensioner, och särskilt när det rör en film jag tyckt om och inspirerats av. Så, därför, kolla gärna in recensionen av Superman ReturnsBloggywood.

Något jag inte nämner i den är att filmen känns som årets Batman Begins, fast lite roligare. Samma typ av kvalité i utförandet, samma nystart, samma lite långsamma färd mot actionscenerna.

Är jag den enda som inte får den mörkhåriga Kate Bosworth i filmen att gå ihop med den trådsmala blonda flickvännen till Orlando Bloom? Vacker kvinna iaf, och en väldigt genuin och bra rolltolkning. Utan henne hade filmen inte funkat så bra som den faktiskt gör.

Bild ovan från Rotten Tomatoes.com

1 kommentar:

Anonym sa...

En suverän recension Ulf! Jag håller med dig på många punkter. Dock inte på Bosworth. :)