9/06/2006

Om Zlatans begränsade ursäkt

– Jag vill verkligen be om ursäkt för att vi kom för sent den där kvällen. Till förbundskaptenen, förbundet och till mina lagkamrater.

Zlatan Ibrahimovic, min forne favorit, ber bara om ursäkt för att han kom för sent. Inte för att han i sammanhanget uppträtt dåligt. Inte för att de, som Mathias Jonson påpekade, gick ut efter samlingen trots att det absolut inte är något man gör. Och han ber inte om ursäkt för den uppkommna situationen. Han tillochmed påpekar att han tycker att straffet var överdrivet.

Jag har fått nog av att min forne favorit beter sig som ett bortskämt barn. Ett leende då och då kompenserar inte för all arrogans. Inte längre. Own up and be a man.


(Källa: Aftonbladet)

Andra bloggar om: ,

5 kommentarer:

Jim sa...

Jag kan hålla med att om att Zlatan inte visar så mycket hyfs ibland.

Anonym sa...

Jag hade också tyckt att straffet var att ta i, däremot vill jag poängtera att du hänvisar till en kvällstidning som i sin tur precis som vanligt tagit sin nyhet från ytterligare en källa.

Ett par led att gå snett därför man inte skall läsa för mycket i vad svenska tidningar skriver.

(u) sa...

Jo, har sett citatet annorlunda återgivet nu och vet inte riktigt vad som gäller. Men då det gäller en så viktig sak som en ursäkt och de använder exakt samma översättning i flera artiklar tycker man ju att de borde sett till att få det hyfsat rätt. Jag är rätt nojig på att vara noggrann när jag översätter från engelska om filmnyheter, varför skulle det vara okej för sveriges största sporttidning att bara parafrasera ett citat från engelska?! Men ja.. Om jag orkade skulle jag kolla upp citatet mer, men vem vet, jag kanske snubblar över det igen. Annars har jag iaf inte mer fel än Sveriges största tidning.

(u) sa...

Parafrasera från italienska menar jag.

Anonym sa...

Det är aftonbladet vi talar om de har en tendens att fixa iordning saker så att det blir lite mer attraktion kring rubriker och texter.