10/23/2006

Du hörde det av ULE: Marcela spelar på Alcazar Nalen



Nu på onsdag 25:e oktober spelar den svenska singer-songerwritern Marcela (myspace) unplugged på Alcazar/Nalen. Hennes musik är lugn, akustisk pop av bitterljuvt slag, så om ni är inne på sånt och bor i Stockholm så rekommenderar jag att ni tar er dit.

Det ska erkännas att jag känner ju Marcela och borde därför vara hyfsat partisk, men som någon som gillar att lyssna på kvinnliga sångerskor mer än något annat rös jag första gången jag hörde hennes demo. Hennes röst och sånger har mycket att erbjuda - som en kombination av hennes norrländska och sydamerikanska arv finns där både ett svenskt, ömtåligt vemod och den där vardagliga, något sensuella styrkan som finns hos så många latinamerikanska kvinnor (jag tänker på Shakira, men no pressure).

Arrangemanget runtomkring heter COMEOUTANDPLAY och erbjuder även tre andra oetablerade artister och band. Marcela börjar spela ca kl 19.15. Endast egna låtar, några är nya sedan demo:n. Fri entré.

Lyssna eller ladda ner: Marcela - Remedy
Hemsida: myspace.com/marcelasweden


Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: