3/03/2006

Tre tips: Hiphop


Foto: Pharell, från Crunk and Disorderly


Pharell ft Daddy Yankee - Mamacita
Efter det ljumma mottagandet av både Can I Have It Like That och Angel har Pharell nu äntligen fått till en riktig hit. Och så kan kanske soloalbumet släppas till slut.

Gnarls Barkley (Cee-lo och DJ Danger Mouse) - Crazy

En mycket vacker låt utanför genrer, men nära hiphop och pop. Ladda ner den nu. För precis som med Garden State, Pharell Williams eller en gång Massive Attack gäller det att appropiera låten medan den fortfarande kan bli din och inte tillhör något slags halvtrendigt allmängods.

Ne-Yo - Sexy Love från albumet In My Own Words
Killen är låtskrivare till de två senaste årens största r&b-hits (sin egna So Sick samt Marios Let Me Love you) och här kanaliserar han straight up Michael Jackson.


Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Crazy var min redan i höstas. Mitt lyckopiller som jag dansade till varje imorgon innan jobbet. Nu spelas den på P3 en gång i timmen. Något sånt har aldrig hänt mig förr. Att jag varit först. Verkligen märkligt. Nu förstår jag alla musiknördar som säger "jag gillade XXX innan de blev mainstream". Fast bara lite. Det är egentligen ingen big deal. pussipuss!

Anonym sa...

Hej Amishka, kul att du fått äga låten sedan i höstas! Du fick ju ett par månader ganska ensam med den, så det är klart du är nöjd ;) Själv känner jag mig härligt ensam med den här Gallery av Mario Vasquez just nu, och det är rätt skönt att inte behöva associera den till sönderspelade radiohits eller mobilsignaler. Även om jag tippar att den tiden kommer..

Anonym sa...

Inte riktigt ensam. Jag har börjat spela den söta hångellåten till leda och sprida den till lite msn-vänner. För att få uppleva "först-känslan" igen.
Att du hittade den behöver jag ju inte avslöja:)